ברוכים הבאים
צעירים רבים, בתחילת דרכם המקצועית, מתלבטים באיזה כיוון של קריירה לבחור. בין אם מדובר במשוחררים טריים מהצבא ובין אם מדובר בסטודנטים, הצעדים הראשונים בשוק העבודה אינם פשוטים, ולעיתים קרובות יכולים להתוות את מסלול הקריירה העתידי. היות שמדובר בעבודות שאינן קבועות ולרוב מוגדרות כ"עד ש..." (עד שאחסוך כסף לטיול בחו"ל, עד שאסיים את הלימודים וכדומה) רבים נוטים להקל ראש בבחירתן, כשהשיקול העיקרי, אם לא היחיד, הינו גובה השכר. כיצד, אם כן, לבחור את העבודה שתסלול לך את הדרך לקריירה שאתה שואף אליה ובה בעת ליהנות מגמישות בשעות העבודה ומיכולת לצאת לחופשה ארוכה ולנסוע לחו"ל ?
"יש יתרונות רבים לעובד שמגיע משירות הלקוחות, בכל חברה שהיא", מוסיף כנף, "וזאת מאחר והוא מכיר את החברה מהשטח ומהלקוחות עצמם. כמובן שגם עצם העבודה מכשירה אותו להבין כמעט בכל תחומי פעילותה של החברה".
גם עידן גור, בן 25 מת"א, כיום ראש צוות במוקד האינטרנט של פלאפון, התחיל את דרכו במוקד שירות הלקוחות של החברה. "בפלאפון יש מסלול קידום מאוד מובנה במוקד שירות הלקוחות. לאחר שעבדתי 4 חודשים בשלב ההכשרה, עברתי להיות עובד מוקד לקוחות מן המניין, ומשם עברתי את כל שלבי ההתקדמות עד לתפקיד של אחראי משמרת. כיום, לאחר שנתיים של קידום הדרגתי, הגעתי לתפקידי הנוכחי כראש צוות. מדובר באחד התפקידים הבכירים במוקד שירות הלקוחות, והוא כרוך באחריות רבה, ניהול והנעת עובדים".
"עבודה במוקד שירות לקוחות יכולה לפתוח לך דלת לקריירה ארוכת טווח", אומרת זהבית נבון, בת 32 משדה יעקב, ,בנקאית במחלקה העסקית ב בנק הפועלים. "התחלתי לעבוד במוקד הטלפוני של בנק הפועלים ולאחר כחצי שנה נערך מכרז למסלול הכשרה ניהולית. הגשתי את מועמדותי ולאחר מיונים ובחינות התקבלתי. במסגרת מסלול זה עברנו קורס של 8 חודשים, בו למדנו מגוון נושאים הקשורים לפעילויות בנקאיות ברמות שונות. בסיום הקורס שובצתי לתפקיד בנקאית במחלקה העסקית בבנק הפועלים בקרית טבעון.
ואכן, על פי נתוני חברת אורטל, בשנים האחרונות קיימת מגמה לפיה דרושים לעבודה יותר ויותר עובדים "יוצאי מוקדי שירות לקוחות", כהגדרת המעסיקים, הרואים בכך יתרון רב.