ברוכים הבאים
הבנקים קיימים בעולם מאז ימי הביניים, והם כאן כדי להישאר. היות וכבר מגיל 16 ניתן לפתוח חשבון בנק, לבנקים המובילים יש לקוחות ותמיד יהיו לקוחות, מה שאומר שתמיד תהיה דרישה למשרות רבות בבנק.
העולם הולך לכיוון של טכנולוגיה ודיגיטל ועל כן עולה הדרישה לתפקידים של נותני שירות בבנק מרחוק: בנקאות טלפונית ובנקאות דיגיטלית.
אנחנו באורטל מתמחים בגיוס לתחומי הבנקאות ועובדים מול הבנקים הגדולים והמובילים במדינה. לחלק גדול מהמשרות בבנק ניתן להתקבל רק דרך חברות השמה, כאשר דרכנו תהליך הגיוס לעבודה בבנק, הוא קצר יחסית.
בכתבה זו נרכז עבורכם כמה מהמקצועות והתפקידים השונים בבנק במטרה לפתוח עבורכם דלת לאפשרויות הקיימות בחברת אורטל ולעבודה ובכלל. נסביר למי מתאימות המשרות המוצעות ומה כדאי לדעת לפני שמגישים מועמדות למשרות בבנק.
הבנקאי הטלפוני מלווה את לקוח הבנק באופן טלפוני או מקוון בלבד. הבנקאי הטלפוני משרת את הלקוח בענייני ניהול החשבון שלו - חשבון פרטי או עסקי. ניהול עובר ושב, מסלולי הלוואות כדאיות במידת הצורך, הפקדות לחשבון, תכניות חיסכון רלוונטיות וכמובן העברות כספים, פתיחת חשבונות , ניירות ערך וכן הלאה. כמובן שאחת מהמשימות החשובות של הבנקאי הטלפוני הוא ליזום פעולות מכירה שיביאו לבנק עוד רווח; הזמנות פנקסי שיקים, מתן הלוואות, הנפקת כרטיס אשראי, פתיחת פיקדונות ותכניות חסכון.
כדי להתקבל לתפקיד תעברו תהליך מיון. תתחילו אצל יועצ/ת ההשמה בחברת ההשמה ותמשיכו לראיון בבנק עצמו. אופציונלי - הגעה ליום התרשמות בבנק (לא מחייב, כל בנק עובד אחרת).
לאחר מכן תתחיל סדרה של הכשרה מקצועית (קורס) לתקופה של כמה שבועות בשכר. בסיום ההכשרה יתלווה אליכם חונך לתקופה קצרה נוספת ומשם - תחילת העבודה במוקד הטלפוני של הבנק.
שירותיות ואדיבות הן תכונות מפתח לתפקיד זה וכמובן סובלנות ויכולת להקשיב, תצטרכו להיות בעלי יכולת ביטוי גבוהה וניסוח מדויק, יכולת מכירתית, זריזות מחשבתית, דייקנות ורצינות, אמינות (קריטית לכל תפקיד בבנק) וכמובן יכולת לעבוד בצוות ומוטיבציה להתקדם ולהצליח.
המוקדים הטלפונים השונים בבנק פתוחים לרוב בין השעות 8.00-20.00, כך שהעבודה מתקיימת במשמרות בוקר וערב. ברוב המקרים נדרשת זמינות לעבודה במשמרות ערב לפחות פעמיים בשבוע, וכן ימי שישי לסירוגין, בין 6-8 שעות למשמרת.
בהחלט כן. דרך העבודה במוקד טלפוני של הבנק תוכלו בהחלט להתפתח ולהתקדם לקריירה בתוך הבנק, הבנק מקדם עובדים מתאימים מתוכו לתפקידים נוספים בסניף עצמו, במטה או בסניפים אחרים. זו מקפצה לכל דבר ועניין לחברות המובילות במשק הישראלי וגם בחו''ל, כך שתוכלו גם לשדרג את קורות החיים שלכם בהתנסות בתפקידים שונים, לאורך הזמן, במוסד פיננסי וארגון גדול.
ברוב המקרים, תועסקו ראשית כמספר חודשים דרך חברת ההשמה, כאשר לאחר תקופה זו תוכלו להיקלט ולהיות עובדי בנק מן המניין וליהנות מתנאי העסקה מעולים. לאחר ותק של כשנה – שנה וחצי ניתן להתקדם לתפקידי ניהול או תפקידים פיננסים אחרים בתוך הבנק, כמובן תוך הצטיינות בתפקיד הנוכחי והמלצה של מנהל ישיר.
תפקיד נציג המשכנתאות הוא לתת מענה לשיחות נכנסות או פניות מקוונות של לקוחות פוטנציאלים או לקוחות קיימים של הבנק המעוניינים בלקיחת משכנתא. לצורך לקיחת המשכנתא הם מבקשים לבדוק זכאות ולתאם פגישה עם הסניף כדי לקבל מידע מתאים. לרוב ההכשרה תהיה בתשלום (כחודש, במשרה מלאה) וניתן יהיה לעבוד במשמרת יום ומשמרת ערב, הדרישות לרוב יהיו: בגרות מלאה, התחייבות לפרק זמן מוגדר לעבודה, זיקה לתחום הפיננסי, יכולת למידה מהירה, כישורי שפה טובים ותודעת שירות.
תפקיד הטלר/ כספר/ פקיד הקופה כולל שירותי קופה ללקוחות הבנק כמו: משיכות, הפקדות, מטבע חוץ וכן הלאה לפי שעות השירות של הסניף. הקליטה ישירה כעובדי הבנק, והשכר יהיה גלובלי בנוסף לתנאים סוציאליים שונים. לרוב ידרשו בגרות מלאה (לעיתים גם שנה ראשונה או תוך כדי לימודים לתואר) והתחייבות לתקופת עבודה מוגדרת, יכולת חישוב נכונה וכישורי שפה ותודעת שירות.
ניהול שוטף של לשכה בבנק כולל ארגון של יומן הפגישות ומענה טלפוני, תיאומים ומעקב אחר משימות מול גורמים שונים - בתוך הסניף, חטיבה או מחוץ לו. הכנת חומרים לפגישות וישיבות, טיפול בהזמנות, ציוד ודואר. המשרה יכולה להיות לשעות היום או הערב ומצריכה ניסיון קודם בתחום האדמיניסטרציה, יכולת ריבוי משימות, עבודה מול גורמים בכירים, יכולת ביטוי בכתב ובעל פה ברמה גבוהה וכמו תמיד - יוזמה ומוטיבציה להצליח בתפקיד. אנגלית ברמה גבוהה וידע בשפות נוספות כיתרון, תואר ראשון יהוה יתרון. תפקיד פקידותי בבנק מהווה קרש קפיצה מוצלח להשתלבות בתוך המערכת.